1. Haberler
  2. Genel
  3. İstanbul Sıfır Atık Haftası’na 1 Milyon Ziyaretçi Akını

İstanbul Sıfır Atık Haftası’na 1 Milyon Ziyaretçi Akını

İstanbul’daki Sıfır Atık Haftası bir milyonu aşkın katılımcıyla tamamlandı. Etkinlikte 183 ülkenin desteğiyle küresel çevre kriterleri belirlendi.

featured
Google'da Abone Ol service
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

İstanbul’da düzenlenen Sıfır Atık Haftası’na yoğun bir katılım gerçekleşti. Atatürk Havalimanı’nda organize edilen etkinliklere bir milyonu aşkın kişi iştirak etti.

Etkinliklerin Değerlendirilmesi ve Katılım

İstanbul Valiliği ve Sıfır Atık Vakfı işbirliğinde hayata geçirilen İstanbul Sıfır Atık Haftası’nın sona ermesinin ardından, İstanbul Valisi Davut Gül ve Sıfır Atık Vakfı Başkanı Samed Ağırbaş bir basın toplantısı düzenleyerek elde edilen sonuçları paylaştı.

Vali Gül’den Açıklamalar

Atatürk Havalimanı’ndaki festival alanında gerçekleştirilen toplantıda konuşan Vali Gül, Sıfır Atık Haftası çerçevesinde düzenlenen organizasyonların kent genelinde büyük yankı uyandırdığını belirtti. Gül, “İlkini gerçekleştirdiğimiz 1-7 Haziran Sıfır Atık Haftası’nda 1500’den fazla etkinlik yapıldı. Tüm vatandaşlarımız, farklılıklarını bir kenara bırakarak sıfır atık konusunda mümkün olduğunca çok etkinlik gerçekleştirdiler. Yerel yönetimlerimizin, sivil toplum kuruluşlarımızın, kamu kurum ve kuruluşlarımızın ve vatandaşlarımızın destekleriyle oldukça geniş bir katılım sağlandı” ifadelerini kullandı.

“Festival Adeta İkinci Bir Okul İşlevi Gördü”

Vali Gül, Emine Erdoğan’ın himayesinde yürütülen Sıfır Atık Hareketi’nin hem Türkiye’de hem de küresel çapta büyük ilgi gördüğünü ve Türkiye’nin uluslararası alanda tanınırlığına katkı sağlayan bir marka haline geldiğini vurguladı. Festival alanının dört gün boyunca ziyaretçi akınına uğradığını dile getiren Gül, şunları ekledi: “Vatandaşlarımızın festival alanını adeta bir bayram yerine çevirerek, dört gün boyunca doldurduklarına şahit olduk. İstanbul, 16 milyonluk nüfusuyla ailece yapılabilecek etkinliklere ihtiyaç duyuyor. Bu festival, yediden yetmişe herkesin ailece katılabileceği bir şölene dönüştü. Festival, adeta ikinci bir okul gibi, öğrendiklerimizi uygulayacağımız, her stantta gördüklerimizi, duyduklarımızı yaşayabileceğimiz, uygulayabileceğimiz, deneyimleyebileceğimiz bir ortam sundu çocuklarımıza. Çeşitli büyüklüklerde yarışmaların, hediyelerin yer aldığı ve doğaya zarar verecek atıkların bulunmadığı, adeta küçük bir sıfır atık köyü şeklinde düzenlenen bir ortam gördük. Akşamları da sanatçılarımız konser verdi.”

Vali Gül ayrıca, İstanbul Sıfır Atık Haftası bünyesinde düzenlenen Uluslararası Sıfır Atık Forumu’na 183 ülkeden temsilcilerin katıldığını ve bunun İstanbul ile Türkiye’nin uluslararası tanıtımına önemli katkılar sunduğunu ifade etti. İstanbul’un dünyanın en çok ziyaret edilen şehirlerinden biri olduğunu hatırlatan Gül, “Ticaret anlamında da girişimcilerimiz dünyanın her yerine mal satıyorlar. Dolayısıyla böyle bir ortamda 183 ülkeden gelen katılımcıların olumlu geri bildirimleriyle İstanbul’umuzun ve Türkiye’mizin yer alması, turizm ve ticareti son derece olumlu etkiliyor. Bu imajı oluşturmak isteseydik, muhtemelen zaman ve para açısından yeterli gücümüz olmazdı. Saygıdeğer Emine Erdoğan Hanımefendi’nin bu vizyonuyla İstanbul’umuzun ve Türkiye’mizin turizmine, dış ticaretine de çok önemli katkılar sağlanmış oldu” şeklinde konuştu.

Samed Ağırbaş’tan Önemli Açıklamalar

Sıfır Atık Vakfı Başkanı Samed Ağırbaş, İstanbul Sıfır Atık Haftası’nın beklentilerin ötesinde bir ilgi gördüğünü belirterek, etkinliklere bir milyonu aşkın kişinin katıldığını duyurdu. Ağırbaş, Uluslararası Sıfır Atık Forumu’nun da küresel çapta önemli bir organizasyon haline geldiğini vurgulayarak, “Sıfır Atık Forumu’na 183 ülkeden 5 binden fazla insan katıldı ve dünyanın en büyük sivil çevre ve iklim değişikliği toplantısı oldu” dedi.

Forum kapsamında küresel çevre sorunları, iklim değişikliği ve gıda güvenliği gibi konuların ele alındığını aktaran Ağırbaş, toplantı sonunda 183 ülkenin desteğiyle İstanbul Deklarasyonu’nun hazırlandığını belirtti. Sıfır atık alanında İstanbul kriterleri üzerine bir anlaşma sağlandığını kaydeden Ağırbaş, “Bu bağlamda önümüzdeki süreçte sıfır atıktaki İstanbul kriterlerini dünyayla paylaşacağız. İkinci kez düzenlediğimiz Sıfır Atık Forumu’na gösterilen bu denli ilgiden dolayı oldukça memnunuz” ifadelerini kullandı.

Ağırbaş, İstanbul’u sıfır atığın merkezi haline getirme konusunda kararlı olduklarını ve Emine Erdoğan’ın liderliğinde İstanbul’u sıfır atığın başkenti yapmaya yönelik vizyon planlarını hayata geçireceklerini vurguladı. Festivalin başka şehirlerde de düzenlenip düzenlenmeyeceği sorusu üzerine Ağırbaş, Sıfır Atık Vakfı olarak Türkiye’nin 81 ilinde çalışmalarını sürdürdüklerini ve bölgesel etkinliklerde vatandaşlarla buluşmak için planlamalar yaptıklarını belirterek şunları dile getirdi: “İstanbul Sıfır Atık Haftası’nı bu nedenle İstanbul ile sınırlı tuttuk. Dünyanın büyük metropollerinde, New York, Paris, Londra gibi şehirlerde iklim haftaları düzenleniyor ve bu haftalar şehirlere özgü oluyor. Bildiğiniz üzere İstanbul, 10 bin yıldan fazla bir geçmişe sahip kadim bir şehir ve Türkiye’nin ekonomisinin önemli bir kısmı bu şehirde dönüyor. Biz bu şehirde bir sinerji yakalamak ve İstanbul markasını sıfır atık alanında küresel bir marka haline getirmek istedik. Elbette buradaki en önemli nokta, şehrin bu konuyu sahiplenmesidir. Bu bağlamda Sayın Valimizin bu işi sahiplenmesi, bizim için en büyük şans olmuştur.”

İstanbul Sıfır Atık Haftası’na 1 Milyon Ziyaretçi Akını
0

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Sabah Bülteni 12 Şubat 2026 sabah Haber Bülteni
Uygulamayı Yükle

Uygulamamızı yükleyerek içeriklerimize daha hızlı ve kolay erişim sağlayabilirsiniz.

Habere Dair Soru Sor

Habere Dair Soru Sor

Yapay zeka yanlış bilgi üretebilir