Türkiye’nin ilk nükleer enerji santrali olan Akkuyu Nükleer Güç Santrali’nin (NGS) birinci güç ünitesindeki tüm inşaat faaliyetleri sona erdi. Bu önemli kilometre taşının ardından, santralin reaktör tesisinde işletmeye alma sürecinin bir sonraki aşaması olan soğuk ve sıcak testler için hazırlıklar yoğun şekilde devam ediyor.
Reaktörde Kritik Montajlar Tamamlandı
Akkuyu Nükleer AŞ tarafından yapılan bilgilendirmede, birinci ünitede inşaatın tamamlandığı belirtildi. Uzmanlar, temsili yakıtın yerleştirilmesinin ardından reaktör tesisinde koruyucu boru bloğu ve reaktör üst bloğu montajını başarıyla tamamlayarak, soğuk ve sıcak testlere hazırlık sürecinin en kritik adımlarından birini geride bıraktı.
Rosatom Genel Müdürü Sahayı Ziyaret Etti
Rusya Devlet Nükleer Enerji Kuruluşu Rosatom’un Genel Müdürü Aleksey Likhachev, Akkuyu NGS inşaat sahasına bir ziyaret gerçekleştirdi. Likhachev, burada birinci güç ünitesinde devam eden işletmeye alma çalışmalarını yakından inceledi. Reaktör binasının merkez salonunu da ziyaret eden Likhachev’e, temsili yakıt demetlerinin yüklenmesi ve reaktör montajının başarıyla tamamlandığına dair raporlar sunuldu.
“Son Düzlüğe Girmiş Durumdayız”
Ziyaret sırasında açıklamalarda bulunan Likhachev, inşaat çalışmalarının tamamlandığını resmen teyit ettiğini belirterek, şu ifadeleri kullandı: “Bugün gece saatlerinde reaktörde soğuk hidrostatik testler başladı ve bu çalışmaların önümüzdeki birkaç hafta içinde tamamlanması planlanıyor. Ardından işletmeye alma operasyonlarının başlamasına yalnızca birkaç hafta kalacak. Gerçekleştirilen tüm çalışmaların sonuçlarına göre kapsamlı bir değerlendirme yapılacak ve son aşamaya ilişkin gerekli düzenlemeler hayata geçirilecek. Bu süreç, 42 kilometrelik bir maratonun son 100 metresine benziyor. Artık son düzlüğe girilmiş durumda. Bu aşamada tüm imkanların seferber edilmesi gerekiyor.”
Personel Hazırlıkları ve Türk Vatandaşlarının Katkısı
Likhachev, son hazırlık sürecinin en önemli unsurlarından birinin de işletme personelinin göreve başlaması olduğunu vurguladı. Birinci güç ünitesinde görev yapacak 1930 kişilik personelin yüzde 40’ından fazlasının Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olduğunu belirten Likhachev, bu durumdan büyük gurur duyduğunu dile getirdi. Bu uzmanların önemli bir kısmının Türkiye’deki üniversitelerden mezun olduğunu ve Rusya’daki simülatörlerde, nükleer güç santrallerinde eğitim ve uygulamalı staj programlarına devam ettiğini sözlerine ekledi.



